18/10-16
Vodkabrandet DANZKA præsenterer en ny nordiskinspireret identitet og lancerer samtidig THE SPIRIT – en helt ny vodka af den reneste kvalitet. Danske Jacob Jensen Design står bag den visuelle kommunikation, der er undfanget i de smukke omgivelser ved Limfjorden.
Udover danske rødder, så er renhed, funktionalitet og kvalitet tre nøgleord, DANZKA og Jacob Jensen Design har til fælles. Nu løfter de to brands sløret for et nyt samarbejde. Jacob Jensen Design står nemlig bag en markant revitalisering af DANZKAs samlede visuelle kommunikationsplatform, der skal bringe brandet endnu tættere på Danmark, hvor det tilbage i 1989 så dagens lys.
Nyt design søger tilbage til DANZKAS danske rødder ”I DANZKAs nye visuelle identitet har vi fokuseret på aluminiumsflasken, som er et stykke klassisk dansk design. Hele identiteten er derfor bygget op ved at skabe en hyggelig og hjemlig atmosfære omkring produktet for at understøtter det danske ophav. DANZKA Vodka sælges primært igennem Taxfree-butikker i lufthavne over det meste af verden, så derfor har det været utrolig vigtigt, at det skandinaviske kommer klart til udtryk,” siger Chief Design Officer hos Jacob Jensen Design, Timothy Jacob Jensen.
Hos DANZKA er Rüdiger Behn meget tilfreds med det nye design og uddyber:
”Vi er meget glade for vores nye visuelle identitet. Vi har ønsket, at vores kommunikation skal udtrykke den skandinaviske måde at leve på gennem DANZKAs DNA, som er autentisk, ren og æstetisk. Det er i den grad lykkedes for Jacob Jensen Design.”
Ny premiumvodka markerer ny visuel kommunikation
Som led i samarbejdet har det danske designhus også udviklet det grafiske design på DANZKAs nye premiumvodka: THE SPIRIT. Med sin sorte overflade og minimalistiske grafiske udtryk har det været Jacob Jensens mål at skabe sammenhæng mellem indhold og udseende i denne nye vodka af højeste kvalitet:
”DANZKA er kendt for sin ikoniske aluminiumsflaske designet af Johannes Torpe, og det er en stor ære at få muligheden for at komme med vores bud på en nyfortolkning af flasken til DANZKA THE SPIRIT. Vi har fremhævet formen med en mat finish, som også giver en blød tekstur. Grafikken på flasken er minimeret og printet med sølv, hvilket er med til at give flasken karakter,” fortæller Timothy Jacob Jensen.
Med Limfjorden som kulisse
Idéen bag DANZKA THE SPIRIT opstod mellem Rüdiger Behn, fjerdegenerations destillatør hos DANZKA, og Timothy Jacob Jensen i de smukke omgivelser ved Limfjorden, hvor Jacob Jensen
JACOB JENSEN DESIGN A/S | HEJLSKOVVEJ 106 78 40 HØJSLEV DENMARK
TEL +45 9753 8600 | HQ@JACOBJENSEN.COM | JACOBJENSEN.COM | VAT / CVR NO. DK-26387000
Design har tegnestue. DANZKA THE SPIRIT er en ren vodka på 44 %. Den er skabt på de originale metoder for vodkadestillation med hvede og naturlig filtreret vand.
”Med DANZKA THE SPIRIT har vi skabt en vodka på et meget højt niveau. THE SPIRIT er en helt ren vodka, der giver en overraskende smagsoplevelse med flere lag af aromaer. Det er den perfekte kombination af håndværk, renhed og smag. Det grafiske design af Jacob Jensen er med til at fuldende oplevelsen af, at denne vodka er af høj kvalitet,” afslutter Rüdiger Behn.
FAKTA om samarbejdet mellem Jacob Jensen Design og DANZKA:
Jacob Jensen Design står bag en markant revitalisering af DANZKAs samlede visuelle kommunikationsplatform.
Den nye visuelle identitet er fokuseret på aluminiumsflasken som et stykke klassisk dansk design. Hele identiteten er derfor baseret på en enkel, nordisk atmosfære omkring produktet for at understøtte DANZKAs oprindelige, danske ophav.
Jacob Jensen Design har udviklet det grafiske design til den nye premiumvodka ’DANZKA THE SPIRIT’. Formen er blevet fremhævet med en mat finish, som også giver en blød tekstur. Grafikken på flasken er minimeret og printet med sølv, hvilket er med til at give flasken karakter.
Den danske fotograf Line Thit Klein står bag billederne i DANZKAs nye visuelle identitet.
DANZKA er ejet af Waldemar Behn GmbH, en tysk familieejet virksomhed med lang tradition inden for destillation og drikkevareindustrien.