/f/blog/article/039c5513e6a980da33276363366bb4e3b4b72c5b_thumb.jpg

Nu henter postbudet også pakker hjemme hos folk i Skive

Når beboerne i Skive fremover skal sende en pakke, kan de vælge at få den hentet hjemme på bopælen.

Post Danmark er netop gået i luften med en ny service ved køb af pakkeporto på nettet, der gør det endnu lettere at være pakkekunde.

- Stigningen i nethandlen betyder, at danskerne ikke bare modtager flere pakker, men også sender stadigt flere. Det gør vi nu lidt lettere for især private kunder og mindre netbutikker ved at tage pakkerne med fra adressen, når de bestiller en afhentning i forbindelse med køb af online pakkeporto. På den måde sparer kunden en tur på posthuset eller i Pakkeboksen, siger Carsten Dalbo Pedersen, der er chef for e-Commerce & Logistics, PostNord Danmark, som Post Danmark er en del af.

Den ny service koster 29 kr. pr. pakke, og bestilles, når man køber online pakkeporto til pakken. Herefter sendes besked til Post Danmark, der inden for to dage henter pakken på det oplyste sted på ens bopæl. En forudsætning for at gøre brug af servicen er dog, at man bor i en ejendom, hvor postbudet har adgang.

- I Post Danmark har vi tidligere testet servicen i udvalgte områder med gode resultater. Løsningen fungerer som en slags omvendt Modtagerflex, hvor man selv angiver afhentningssted. Indtil videre kan vi dog kun tilbyde den til kunder, der bor i villa eller rækkehus, men vi arbejder på at udvide til flere typer ejendomme, siger Carsten Dalbo Pedersen.

Når postbuddet henter pakken, noterer vedkommende tidspunktet for afhentning på en kvittering og lægger denne i afsenderens brevkasse. Kvitteringen er afsenderens dokumentation for afsendelse, og pakken videresendes til sortering samme dag, som afhentningen har fundet sted.

Kommentarer

bubblemedia