/f/blog/article/3789c3710dd03dc0c7989f45efcf5e9d8ad19628_thumb.jpg

Formland tiltrak flere internationale indkøbere

Den 67. udgave af design- og interiørmessen Formland bød fra 17.-20. august på 478 udstillere og indkøbere fra 38 lande.

Design- og interiørmessen Formland sluttede søndag efter fire dage med trends og tendenser i fokus i MCH Messecenter Herning. Messens mange udstillere bød på et væld af produktnyheder og spændende kollektioner, mens branchens bedste lærte fra sig via daglige workshops på trendzonen Galerie Éclectique og foredrag på Speak Up-scenen.  

Formland Autumn var med sine 478 udstillere totalt udsolgt, og de 10 fyldte haller med det ypperste indenfor design og interiør tiltalte også de udenlandske indkøbere, som var flot repræsenteret på messen. Formland oplevede samlet set en fremgang på knap seks procent flere udenlandske butikker sammenlignet med sidste år. Noget som blandt andre A.U Maison fik at mærke: 

- Vi har haft nogle fantastiske messedage, hvor vi har haft besøg af flere udenlandske indkøbere fra både Tyskland, Norge, Østrig og Japan - og sågar en repræsentant for en stor fransk kæde. Vi glæder os over, at de udenlandske indkøbere også finder vej til Formland, som efterhånden er Nordens svar på Maison & Objet i Paris, sagde Camilla D. Christensen, indehaver af A.U Maison.

Det personlige møde vinder
Hos Nomess, som blandt andet brugte Formland til at lancere en hel ny linje af småmøbler, var der også glæde efter nogle succesfulde messedage:

- Niveauet på Formland er rigtig højt, og i år har messen været vigtig for os, fordi vi har haft mulighed for at vise vores helt nye møbelkollektion frem og skabe interesse omkring den. Og så er der hele stemningen. Alle snakker med alle, og det skaber en rigtig god og familiær stemning blandt besøgende og udstillere, fortalte Jesper Lyngby, Area Sales Manager fra Nomess.   

Blandt de besøgende var den tyske indkøber Helene Stolzenberg, der står bag NORDliebe, og også her var der begejstring for den danske design- og interiørmesse:

- Formland er min yndlingsmesse, som jeg bruger til at finde nye, unikke designere til min webshop og min butik, der åbner i Berlin til september. Jeg kan lide det moderne, tidsløse og rene udtryk, der kendetegner skandinavisk design og Formlands udstillere, sagde Helene Stolzenberg og fortsatte: 

- På Formland har jeg også mulighed for at mødes personligt med de mennesker, jeg møder online. At mødes ansigt-til-ansigt med ens forretningspartnere har stor betydning for kvaliteten af samarbejdet, så det betyder meget for mig.  

Verden rundt med Stelton
Udover Formlands 33 workshops og foredrag kunne besøgende også opleve Steltons konkurrence "EM77 around the world". I anledning af at Erik Magnussens ikoniske termokande EM77's 40 års jubilæum havde Stelton og Formland inviteret 16 interiør- og isenkrambutikker til at konkurrere om at dekorere det smukkeste udstillingsvindue med temaet "EM77 around the world". Resultatet blev 16 inspirerende vinduer, der viste den ikoniske termokande på sin rejse rundt i verden. Formlands besøgende og en jury stod for at udvælge vinderen, som blev Magasin Lyngby. 

Ros til udstillerne
Hos ledelsen i MCH var der taknemmelighed efter en veloverstået messe:

- Jeg glæder mig over endnu en velgennemført og flot messe, hvor udstillernes engagement og indsats er blevet belønnet med en fremgang i antal udenlandske butikker, og hvor både udstillere og besøgende fremhæver det personlige møde som et af Formlands særkender, sagde Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S.

Formland Autumn 2017 blev besøgt af 12.288 besøgende fra 38 lande.

Kommentarer

bubblemedia